Stockholms stadsbibliotek

Stockholms stadsbibliotek är Sveriges största kommunala folkbibliotek och består av 44 bibliotek inom Stockholms stad. Biblioteken är utspridda på olika stadsdelar.

Vi har mycket facklitteratur inom humaniora och regionens största bestånd av skönlitteratur. Rotundan i Stadsbiblioteket (Sveavägen/Odengatan) upptas till stor del av svensk skönlitteratur. På vår Stockholmsavdelning i facksal 2, finns en stor samling litteratur om Stockholm. I ljudbiblioteket, som ligger i entréplanet på Stadsbiblioteket, finns en stor samling tal- och ljudböcker att låna. Internationella Biblioteket på Odengatan 59 har böcker på mer än 100 olika språk. På samma adress finns Tidningar & Tidskrifter.

Hitta material om Stockholm på: www.stockholmskallan.se

Alla tjänster och service finns på www.biblioteket.stockholm.se. Som ett exempel kan nämnas att om den bok du söker inte finns på ditt lokala bibliotek, kan du reservera den och hämta den där du vill.